Blog ini memcangkupi segala aspek umrah dari pemilihan agen umrah, menjadi agen umrah, belajar bab umrah, soal jawab umarah dan sebagainya ... insyallah

  • Breaking News

    Tuesday, January 14, 2014

    MENGENAI BUKU INI


    01Berangkat

    Para tetamu Allah yang di kasihi Allah sekelian;

    Isi kandung buku ini disusun menurut turutan perjalanan para tetamu Allah bermula dari keluar rumah sehinggalah kembali semula ke tanahair. Kaedah sunnah Nabi s.a.w. menjadi keutamaan dan para jemaah disarankan mengikutinya menurut kemampuan.

    Seperti mana perjalanan umrah yang pada kebiasaannya ke Madinah kemudian ke Mekah, buku ini disusun sedemikian rupa supaya para tetamu Allah mudah membuat rujukan di setiap titik kembara suci itu nanti.

    Penekanan yang lebih diberikan terhadap perbuatan ihram, masalah berniat, tawaf dan solat wajib ketika pulang. Ini adalah kerana banyak perbuatan yang samar-samar telah tidak dapat difahami dengan sebaiknya oleh jemaah ketika kursus singkat umrah.

    Disamping itu, diselitkan juga pandangan empat mazhab yang besar mengenai sesuatu perbuatan ibadah. Gunakan ini sebagai nota pengetahuan bagi menetapkan perbuatan kita disebalik meniru-niru perbuatan jemaah lain. Melakukan ibadah dengan fahaman adalah lebih berpahala dari mengikut-ngikut sebab agama Islam bukanlah agama meniru-niru atau ibadah keturunan.

    Di lampiran terakhir, adalah panduan bacaan umrah bermula dari miqat hingga ke tahlul. Semuga para jemaah dapat mengambil menafaat yang optimum dari usaha saya yang kerdil lagi jahil ini.

    Selain dari perihal perjalanan suci dan ibadah umrah itu sendiri, di sini diselitkan sekali tempat-tempat mustajab doa bersama jenis-jenis doa dan gambar-gambar penting sebagai pemanis bagi buku ini.


    -Wallahualam.

    Marilah mulai perjalanan ini dengan KUNCI PINTU SYURGA …




    01Berangkat
    Firman Allah; “Dan ingatlah, ketika Ibrahim berdoa, ‘Ya Tuhan, jadikan negeri ini (Mekah) negeri yang aman dan jauhkan daku serta anakcucuku agar tidak menyembah berhala” (Surah Ibrahim:35)

    Nota: Ketika menyeru dengan perkataan-perkataan ini, Nabi Ibrahim sedang berdiri di atas Bukit Safa.





    No comments:

    Post a Comment

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?
    klik untuk maklumat lanjut

    Popular Posts