Blog ini memcangkupi segala aspek umrah dari pemilihan agen umrah, menjadi agen umrah, belajar bab umrah, soal jawab umarah dan sebagainya ... insyallah

  • Breaking News

    Wednesday, February 5, 2014

    PraKata



    Assalamualaikum para tetamu Allah yang diberkati ...

    Idea buku ini tercetus bilamana saya menyedari bahawa ibadah umrah adalah suatu ibadah yang akan tetap dilaksanakan oleh mereka-mereka yang terpilih oleh Allah untuk menjadi tetamu jemputanNya. Dan ini berlaku saban waktu. Tak kira ketika.

    Bila saja kita terpilih menjadi tetamu jemputanNya, maka masa itulah kita akan tercari-cari sahabat, kaum kerabat, jiran tetangga atau para ustaz untuk memohon nasihat dan panduan.

    Setiap nasihat atau panduan yang diberikan seringkali kita dapati kesamaan dan tak kurang juga percanggahannya. Tentang kesamaan itu ... okey lah. Tetapi adakah “itu” benar-benar mengikut sunnah?

    Bila tentang percanggahan pula, maka kita akan tercari-cari jawaban yang pasti. Kalau ada yang jenis suka mengambil "ruksah" maka mereka pasti tak kisah dan akan bertaklik kepada sesuatu yang mereka lebih yakin (bergantung kepada cara penyampian jemaah yang telah lepas). Tetapi benar-benarkah “itu” yang bakal kita persembahkan di hadapan Allah bila ke “rumah”Nya!!!

    Menyedari permasalahan ini maka buku ini saya terbitkan bagi mengisi ruangan ini melalui bahasa santai.


    Apa yang tuan/puan baca disini adalah merupakan nota umrah saya edisi yang ke-4. Manakala yang saya terbitakan adalah dari edisi yang ke-9. Sudah barang pasti banyak sekali yang telah saya muatkan kedalam edisi tersebut.

    Secara amnya, segala maklumat yang terpapar adalah himpunan tip-tip dari pengalaman Jemaah yang telah lalu. Turut dimasukkan kedalam buku ini adalah ibadah umrah mengikut sunnah nabi s.a.w. Selain dari itu, maklumat-maklumat penting mengenai Negara Saudi, perjalanan dan lain-lainnya turut ada dalam buku ini. Ada banyak lagi.

    Akhir kalam, pergi buat kerja umrah biar dengan ilmu, bukan pergi "ikut-ikut". Dengan ilmu dapat pahala, dengan "ikut-ikut" dapat penat sahaja … 


    Wassalam


     Pra Kata


    1 comment:

    1. http://awwadcommunication.blogspot.com/

      SIM KAD ARAB SAUDI MOBILY
      Assalamualaikum W.R.T

      SIM Kad Arab Saudi MOBILY khas untuk Jemaah Umrah Malaysia yang diedarkan Oleh Awwad Communication dijual harga RM 45.00 dan mempunyai nilai kredit SAR 35.00, DATA 50 MB YANG BERNILAI SAR 5.00 & 10 MINIT PANGGILAN ANTARABANGSA YANG BERNILAI SAR 5.00
      Tempoh sahlaku kad selama 120 hari dari tarikh pengaktifan sebaik sahaja Jemaah tiba di Arab Saudi.
      Kami mengenakan caj tambahan RM 6.00 bagi kos perkhidmatan Pos dan kurier.
      Pihak kami juga ada melakukan penjualan dan penerangan secara terus kepada Jemaah di lapangan terbang KLIA/LCCT sebelum mereka berangkat mengerjakan Umrah.
      SIM Kad Umrah adalah untuk kemudahan anda sepanjang berada di tanah suci.
      Dapatkan lebih penjimatan panggilan ke Malaysia sehingga 70% sekiranya anda mengaktifkan nombor panggilan favorite anda. Sila ikuti arahan dan maklumat di bawah.
      Kadar panggilan tempatan adalah SAR 0.55 / minit dan SMS tempatan dan atarabangsa (ke Malaysia dan lain-lain negara) adalah SAR 0.25 / minit.
      Untuk maklumat lanjut tentang kadar panggilan, sila layari www.mobily.com.sa
      Untuk maklumat lanjut mengenai Sim Kad Arab Saudi MOBILY, Sila berhubung dengan Sdr Adam di talian 012 2537106.

      ReplyDelete

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?
    klik untuk maklumat lanjut

    Popular Posts