Blog ini memcangkupi segala aspek umrah dari pemilihan agen umrah, menjadi agen umrah, belajar bab umrah, soal jawab umarah dan sebagainya ... insyallah

  • Breaking News

    Monday, November 18, 2013

    27. AIR ZAM2

    ·        Disunatkan berdiri semasa minum air zam-zam dan siram sebahagian diatas kepala.
    ·        Selain dari meminum air zam-zam, ada riwayat yang mengatakan dengan melihat pada air zam-zam sahaja sudah memadai untuk dikurnikan Allah pahala.
    ·        Ada yang sejuk dan ada yang biasa. Selalunya yang sejuk sudah bercampur dengan air lain (mungkin air batu) dan air yang biasa adalah yang tulen.
    ·        Air zam-zam; standard pakej, 10 liter setiap jemaah. Tetapi 10 liter tambahan adalah diatas pembiayaan sendiri. Sebenarnya tiada masalah jika bawa pulang lebih – atas urusan sendiri.
    ·        Pembungkusan air Zam-zam. Caj yang dikenakan adalah sebanyak Riyal5. Sesetengah pakej umrah telah membiayai caj ini. Adapun, pembungkusan tambahan adalah diatas pembiyaan sendiri.

    zamzam lokasi

    ·        Perlu diingatkan, larangan membawa cecair lebih dari 100ml adalah dilarang di dalam pesawat. Dari itu, pastikan para jemaah tidak ‘hand-carry’ air zam-zam ketika masuk untuk pelepasan (boarding).

    .
    .
    .
    28Lainlain



    No comments:

    Post a Comment

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?
    klik untuk maklumat lanjut

    Popular Posts