Blog ini memcangkupi segala aspek umrah dari pemilihan agen umrah, menjadi agen umrah, belajar bab umrah, soal jawab umarah dan sebagainya ... insyallah

  • Breaking News

    Thursday, January 2, 2014

    04. SEBAIK SAHAJA MENDARAT DI KAAIA, Jeddah

     ·        Buku Umrah mengandungi tips-tips dari ustaz yang berpengalaman. Dapatkan senaskah sekarang!!! Pergi dengan ilmu, Kembali dengan tenang. Insyallah umrah mabrur.
    ·       Jangan simpan tisu wangi dari penerbangan – tinggalkan ia!! Kerana apa? Kerap kali jemaah terlupa ketika dalam ihram, jemaah akan menggunakan tisu yang seperti ini untuk mencuci tangan. Sedangkan tisu ini mengandungi bahan wangian (bahaya ketika sedang dalam ihram). Jadi tinggalkan aje lah ...
    ·        Sebaik saja keluar dari kapal terbang; beri salam pada Rasullullah dan berdoalah supaya kita serta para tetamu Allah yang lain “aman” dalam ibadah umrah mereka dan juga sewaktu di Tanah Haram.
    ·        Jaga niat, berlatihlah jaga mulut, jaga tingkah laku, jaga mata, jaga semuanya. INGAT anda akan berada ditanah haram tidak lama lagi. Latihan keperibadiaan bermula sekarang!
    ·        Orang jahil, akan mendahulukan kata-kata dari berfikir. Manakala orang bijak berfikir dahulu sebelum berkata.
    ·        Sebagai makluman, Tanah Haram ada dua iaitu di Madinah dan Mekah. Perkara yang tidak boleh doilakukan adalah seperti membunuh binatang jinak, mencabut tumbuhan, membawa pulang batu/pasir dan sebagainya. Yang dibolehkan di Mekah tetapi tidak di Madinah adalah solat sunat tidak kira waktu – disitu saja perbezaannya.


    TIPS


    .
    .
    05atKaaia.

    No comments:

    Post a Comment

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?
    klik untuk maklumat lanjut

    Popular Posts